Autodiscriminare si Corectitudine Politica

bozgor

Chiar nu vreau sa pun paie pe foc, in scandalul momentului, dintre eternii doritori de autonomie, si anume maghiarii. A, pardon. Secuii. Pai si aia ce sunt? Pai, cand le convine sunt maghiari cand le convine sunt secui. Dar in general maghiari. Secui. Ma rog, nu despre asta voiam sa vorbesc.  Uite ca FACEBUKU, a reusit sa provoace o premiera mondiala. Am reusit sa ma autodiscriminez!!!! Eu sunt pe jumate maghiar. Nu secui. Bozgor domne. Mi-am auzit in copilarie, la scoala, la bloc, faza asta cu bozgorii, de mi-a iesit pe nas. Ba chiar, cand s-a luat tata cu mama, socru de aici din sud, fuse destul de suparat ca mama s-a luat cu un BOZGOR. Eh, intre timp i-a trecut. Eu unul, nu am luat de prea multe ori in serios chestia asta cu Bozgorii. Adica, la inceput am simtit ca ceva nu le convine unora, dar am invatat sa traiesc cu asta. Sincer, nu pot sa ma dau de ceasul mortii. Nu am ramas cu sechele. Nu m-am simtit discriminat. Nu am simtit ca sunt privit altfel si ca vai, asta m-a impiedicat vreodata sa fiu cine sunt. Ba de multe ori am avut chiar de castigat. Oamenii au asa o parere cum ca ungurii sunt mai seriosi. Prostii. Sunt unguri si unguri, romani si romani, oameni si oameni.Cine se da de ceasul mortii ca a fost numit bozgor, cred ca mananca o lopata mare de rahat. Din experienta mea, si cred ca a majoritatii dintre noi, astia corciti, sunt mult mai multe cazurile in care romanii  te accepta neconditionat 100%. Ah, desigur atata timp cat nu ridici prea multe pretentii asupra Transilvaniei, sau a “Tinutului Secuiesc”. Chestie care mi se pare normala.Traiesc in Romania, pe pasaportul meu scrie Roman, deci as putea sa ma comport macar decent. Oricum nu schimb eu istoria, si sincer, nici nu cred ca mi-as dori. In Romania sunt poate bozgor, dar de fiecare data cand am trecut granita in Ungaria, am fost privit ca Roman. Am invatat sa imi iubesc tara, la fel cum o iubesc pe mama, tara mea este Romania, mama mea este Romanca. In acelasi timp, pot spune deschis, respect si cultura maghiara, imi place muzica lor, csardasul, imi place Gulyasul, imi plac hainele de husari, imi place mandria lor si mustatile. La fel cum iubesc baladele Romanesti, ciorba Romaneasca cat mai acra, pe Tudor Gheorghe, si multi multi scriitori si oameni de cultura Romani. Limba maghiara nici macar nu o vorbesc. Oricum, Romania ramane pentru mine acasa, la fel cum nu imi pot schimba mama. Am tinut sa fac aceasta introducere pentru a lamuri din start pozitia mea.

20180115_221639.jpg

Certificatul de nastere al bunicului meu

Acestea fiind spuse sa trecem la problema cea mai grava. Va dati seama in ce situatie de doua parale am ajuns? Si aud ca asta se intampla la nivel Global! Adica, daca un rapper de culoare, posteaza ceva si spune: for all my niggers out there! ar trebui sa i se blocheze contul, nu? Hahaha! Genial! De-a dreptul genial! Am auzit in viata mea, multi Romi care isi spuneau intre ei: Ce faci Tigane?. Prieteni de-ai mei lautari faceau asta in mod curent. Cum ar fi ,Adrian Copilul Minune blocat pe Facebook pentru ca a cantat: of of of, mor toti tiganii!! Stiti melodia? Se pare ca in dorinta de a nu mai exista discriminare, niciodata, nicaieri, in lumea asta mare, baietii de la Facebook, si globalistii, incep sa taie tot. Tot ce prind. Au niste roboti idioti, pe care ii asmut asupra cui deranjeaza! Este totusi bine, ca eu, un bozgor, nu am ajuns la puscarie pentru ca am folosit cuvantul bozgor! Cum ar fi fost? Sau vre-o amenda, ceva!? Hai mai, chiar asa, nici o sanctiune? Doar 30 de zile blocat pe Facebook? Slabut, slabut…Si, stiti ceva? Aberatia este chiar mai mare de atat. Din proprie experienta, de fiecare data cand am fost numit bozgor, nu mi-am dorit ca acel om sa fie pedepsit pentru asta. Credeti ca o pedeapsa va schimba modul cuiva de a gandi? In nici un caz. Va fi si mai acrit dupa pedeapsa. Nu o va mai spune dar furia se va aduna in el. Mai degraba ar functiona sa i se explice omului pe un ton civilizat unde greseste. Si pana la urma, eu sunt dispus sa accept: sunt oameni carora nu le plac bozgorii. Ei si? Sa fie sanatosi. Eu unul nu am murit de la niste cuvinte.

20180115_221707

Certificatul de nastere al bunicii mele

Cenzura nu a adus niciodata nimic bun cu ea. Intotdeauna ea va fi facuta in numele binelui suprem. Ei bine, acest bine suprem, nu exista. Nu vor putea nici globalistii, nici comunistii nu au putut, nici nazistii nu au putut, sa forteze pe cineva sa zambeasca daca acel om nu simte sa zambeasca. La fel cum nu va putea nimeni sa ma forteze sa ma casatoresc cu cineva care nu imi place. In alta ordine de idei, cred ca din contra, cuvintele, bancurile, glumele, nu fac nimic altceva decat sa detensioneze atmosfera. Am citit si auzit de multe ori tot felul de exprimari: moarte lor sau alora sau celorlalti, ii omoram, le facem, le dregem. Ete scart! Garantez eu, ca fata in fata, 99% din oameni nu ar face ceea ce spun ca fac. Stim toti asta. Iar pe aia 1% nu ii vor convinge masurile punitive. Ajungem ca in comunism, cand, cuvantul “coada” era interzis de cenzura. Ajunsesera atat de departe, incat daca scriai o carte, cuvantul “coada” nu trebuia sa apara. Cam asa si cu Facebookul. Ei, si? Am inteles, nu voi mai folosi cuvantul “bozgor”, desi sunt “bozgor”. Voi gasi un alt mod de a o spune. Oamenii gasesc intotdeauna solutii bai dictatorilor. Oamenii vor rade de aceleasi lucruri pe la colturi si peste 100 de ani, daca ei vor simti sa o faca. O vor spune mai ferit, mai in soapta, o vor gandi macar. Mult succes la blocat conturi. Frumoasa metoda de a elimina pe toti cei care gandesc altfel, mai mult decat media de obicei. Frumoasa metoda de a creea o “Noua lume Noua”. Stiti cat va dura acasta lume noua? Cam cat au durat si celalalte utopii. Va zic eu, este pe final. Practic, acum suntem la apogeu…ca in 1987-88-89 in Romania acelor ani. Cam toti eram satui pana in gat. Chiar si cei din sistem se plictisisera.

In incheiere, va spun asa: Nu va fie frica, chiar si UE pica! Hai Romania!

9 thoughts on “Autodiscriminare si Corectitudine Politica

  1. Uaaaaa, daca dupa ce am inceput sa citesc articolul si am aflat ca esti ungur mi se intarea concluzia ca esti putinist, la final am vazut si stampila de certificare “si ue pica”!
    Eu sunt oltean,nascut in Vâlcea, de la sapte ani in Olt! Olt?! Deci Scornicești?! Adica ceausist!!! Langa Teleorman, deci clar dragnist!!!! Si nu sunt fan ue, deci putinist! Asta o insemna ca sunt macar un pic ungur, adica bozgor?! Cred ca numai cercetatorii britanici ne-ar putea lamuri…
    Ce sa mai, ne-am dat-o!!! 😊 😂 😂 😂

    Liked by 1 person

      1. Nu ma nimerisi cu nea Marine, dar te tin dator de un miel pentru Paste! (dar poti sa-l lasi pe campie, ca nu ma omor cu carnea de miel) 🙂 Nu e timpul trecut, ca in diverse comentarii feisbuciste am trimis la evaluare si am dat block la o gramada de rezistenti d-astia injuratori, ca altceva oricum nu stiu si nici nu vor sa invete!
        Hai, sa traiesti bine, spre ghinionul astora cu rivalutia! 😉 :))))

        Liked by 1 person

      2. Ei, daca auzii ca esti oltean. Ma gandii la nea Marin, un personaj care imi este tare simpatic. Dau eu o bardaca de feteasca, de ne-om vedea odata. Sanatate si toate cele bune! 🙂

        Liked by 1 person

      3. Ei, nea Marin fu mai incolo, ma frate-miu, mai pi la Bailesti!
        Cat despre o posibila intalnire, mi-ar facea o deosebita placere, daca ai drum prin Slatina! Daca se intampla sa treci fara Feteasca, nu-i bai, gasim la Dragasani! 😊

        Numai bine!

        Liked by 1 person

  2. eu am avut 3 bunici maghiari catolici, toti vorbitori de limba maghiara pe care eu n-am reusit sa o inteleg, daca stiiti un banc bun cu bozgori sa mi-l spuneti si mie. certificatele lor nu le mai am pentru ca au murit toti. ultimul a murit acum 2 ani.
    ce pot sa spun este ca pentru ei Romania insemna Romania, cu tot cu Transilvania, n-am vazut niciodata chestia asta cu Ungaria Mare sau tinutul secuiesc, nu prea le pasa si credeti-ma ca nu prea aveau timp de tampenii din astea. in 1983 mi-a murit primul bunic, a murit pe strada venind de la munca, a murit aproape de bloc, pensionar fiind el muncea. mi-au povestit oamenii, imi povestesc si acum cei batrani care l-au prins.
    oricum, zilele astea nu prea ma amuza nimic.
    eu astept un nou articol saptamana viitoare despre protestul de sambata.

    Liked by 1 person

  3. Te urmăresc de ceva timp pe Facebook, în căutarea unor opinii alternative la curentul corectitudinii politice. Mi se pare că tu înglobezi atât de multe elemente care deranjează, încât mă mir că nu te-ai trezit (încă) amendat de cncd (scris intenționat cu litere mici de tipar). Ai curajul de a te opune acestui sistem ticăloșit, curaj de a-L mărturisi pe Hristos și apartenența la ortodoxie într-o perioadă tulbure pentru noi “pupătorii de moaște”. Ține-o tot așa! Este nevoie de opinii și luări de poziție sănătoase în societatea noastră tot mai bolnavă!
    P.S. Nici eu nu sunt fan UE și aștept ziua în care această nouă uniune sovietică va muri.

    Liked by 1 person

  4. . “Oamenii au asa o parere cum ca ungurii sunt mai seriosi. Prostii. Sunt unguri si unguri, romani si romani, oameni si oameni.” Perfect adevarat ! Felicitari pentru articol si pentru ca esti OM .

    Liked by 1 person

Leave a comment